Перейти до основного вмісту

Урок №31. Громадянська освіта. (група 21)



Школа - простір демократії



План уроку: 
1. Шкільна громада. 
2. Взаємодія учнів, учителів, батьків, шкільної адміністрації в організації шкільного життя. 
3. Врядування та управління школою. 
4. Шкільне самоврядування (учнівське, вчительське, батьківське).
5. Принципи та цінності учнівського самоврядування. 
6. Моделі учнівського самоврядування. 
7. Школа і місцева громада.


  • Наведіть приклади форм безпосередньої участі громадян у місцевому самоврядуванні. 
  • Назвіть відомі вам органи учнівського самоврядування в школі. Чим вони займаються?




Вивчення нового матеріалу

Шкільна громада – група учасників освітнього процесу, об’єднаних спільністю інтересів, що ставить перед собою певні спільні завдання, новий тип відносин, характерною рисою якого є взаємодія всіх його учасників заради досягнення спільної мети.
Громадське самоврядування в закладах освіті – це право учасників освітнього процесу колективно вирішувати питання організації та забезпечення освітнього процесу в закладі освіти, захисту їхніх прав та інтересів, організації дозвілля та оздоровлення, брати участь у громадському нагляді (контролі) та в управлінні закладом освіти у межах повноважень, визначених законом та установчими документами закладу освіти.
В закладі освіти можуть діяти (згідно ст. 28 Закону України «Про освіту»):
-   органи самоврядування працівників закладу освіти; - органи самоврядування здобувачів освіти; - органи батьківського самоврядування.
Принципи самоврядування у сфері освіти:
-   пріоритет прав і свобод людини і громадянина;
-   верховенство права;
-   взаємна повага та партнерство;
-   прозорість;
-   відкритість та гласність;
-   обов’язковість дотримання досягнутих домовленостей; - взаємна відповідальність сторін.

Домашнє завдання

  1. Поясніть вислів «Школа є сходинкою для підготовки громадянина до життя та діяльності в демократичному суспільстві»?
  2. Підготуйте доповідь на тему "Які функції має виконувати самоврядування в нашому закладі, які питання воно має розв’язувати".





Популярні дописи з цього блогу

Практичне заняття. Громадянська освіта. (група 21)

Практична робота "Створюємо шкільні правила разом" Шановні учні, ! Пропоную вам взяти участь у створенні Кодексу поведінки в нашому навчальному закладі. Запропонуйте свої правила  поведінки учнів під час уроків, перерв, заходів та на території школи  та варіанти покарань за їх порушення. 

Громадянська освіта.

Забезпечення народовладдя у демократичній державі Мета :    ознайомити учнів з поняттям народовладдя,    інститутів демократії, демократичних процедур, прямої та представницької демократії, опозиції, «більшості» та «меншості», розвивати вміння   за допомогою інститутів демократії та демократичних процедур. Актуалізація опорних знань. Демократія це?  Ознаки демократичного режиму.  Наведіть приклад безпосередньої демократії. Наведіть приклад представницької  демократії. Мотивація навчальної діяльності Вибори старости, що тут не так? - Головуючий на загальних зборах громади запропонував односельцям вибрати старосту громади і сказав, що це повинен бути громадянин N. (назвав ім’я свого приятеля). - Вибори старости громади відбулися через жеребкування. Старостою випадково став чоловік, який витягнув картку із позначкою «староста». - На виборах старости жінки мали по одному голосу, а чоловіки по два,...