Перейти до основного вмісту

Правознавство



Розв'язання правовихситуацій із цивільного, сімейного та трудового права

(Група №31)


Мета: ознайомити студентів із структурою й джерелами сімейного права, визначити роль цих галузей у системі права України; розвивати навички студентів аналізувати поняття, працювати з джерелами інформації, формувати навички аналізу правових ситуацій з точки зору цивільного права, можливості участі в них, аналізувати життєві ситуації з позицій права.


І. Виберіть з наведених юридичних фактів ті, на які розповсюджуються норми цивільного законодавства:
1. Укладання договору підряду між фізичною та юридичною особами;
2. Отримання страхової суми у разі настання страхового випадку;
3. Прийняття спадщини;
4. Укладання трудового договору між роботодавцем та робіт­ником;
5. Надання довіреності на представництво особи в суді;
6. Відшкодування збитків, заподіяних незаконними діями орга­нів суду;
7. Отримання авторського гонорару;
8. Обрання народних депутатів сільської ради;
9. Сплата штрафу за порушення правил дорожнього руху;
10. Несплата податків фізичними та юридичними особами.

ІІ. Чи виникли цивільні права і обов`язки в перелічених випадках:
1. На автомобіль громадянин А. зробив наїзд транспортний засіб, який належав ТзОВ “Астор”.
2. До подвір`я О. повінню прибило заготовки для паркету, які, як пізніше виявилося, належать С.
3. Громадянин І. без погодження з власником городньої ділянки вирішив допомогти у підготовці до весняних польових робіт. Після проведення робіт І. Звернувся до власника ділянки з вимогою про оплату виконаної роботи.
4. Громадянин Л. уклав договір з побутовою організацією на пошиття костюму.

ІІІ. На прохання свого сусіда та приятеля Вовка Заславський погодився привезти на своїй машині куплений Вовком кольоровий телевізор. Під час поїздки Заславський не справився з керуванням, та машина перевернулась. Водій та пасажир не постраждали, а телевізор розбився. Вовк почав вимагати від Заславського відшкодувати вартість телевізора. Заславський заперечував проти цього, оскільки на його думку, він хотів надати Вовку суто дружню послугу на прохання самого Вовка, жодного договору вони не укладали, грошей за перевезення він не отримував і тому ніяких зобов’язань між ними не виникло. Крім того, внаслідок аварії шкоду зазнав і сам Заславський, оскільки на ремонт машини йому прийдеться витратити суму набагато більшу, ніж вартість телевізора.
  • Хто правий у цій суперечці?
  • Чи виникло у даному випадку цивільно-правове зобов’язання?

ІV. При розподілі майна нажитого в шлюбі громадянин В. в суді зазначив, що одержавши заробітну плату він придбав унікальний деревообробний станок для професіональних занять і рахує його особистою власністю.
Наступного разу він придбав холодильник для забезпечення потреб усієї сімї і передав його у спільне користування. На його думку холодильник стає спільною сумісною власністю подружжя та має бути розділений.
  • Як повинен вирішити спір суд?


VВіктор  та Ольга В. зареєстрували шлюб в органах РАЦС в 1996р. Між ними виникали часті сварки і скандали, що призвели до неприязних стосунків. Після ще однієї сварки з дружиною Віктор переїхав проживати в інше місто, працевлаштувався, придбав житло та приховавши свої шлюбні стосунки з Ольгою в 2000 р. зареєстрував шлюб з Валентиною І. Через рік у них народилася дитина. В 2002 р. Віктор трагічно загинув. Дізнавшись про це Ольга В. приїхала на похорон, де їй стало відомо, що її чоловік зареєстрував новий шлюб.
  • Який шлюб є дійсним?
  • Які наслідки недійсності шлюбу? Від чого вони залежать?

VІ. Е. Ю. Молчанов двічі отримував великий спадок, який регулярно пропивав. У тому числі автомобіль "Москвич", будинок в селі, гроші, відеомагнітофон.
П'яні збіговиська на квартирі Молчанова часто супроводжувалися образами на адресу дружини, нерідко із застосуванням фізичного насилля і погрози вбивством.
При розірванні шлюбу в суді дружина Молчанова Тетяна Загірна зажадала визначити частки подружжя у спільній власності з урахуванням вартості перерахованого майна. На її думку Молчанов витрачав його на шкоду інтересам сім'ї.
  • Як повинен вчинити суд?

VІІ. Сидоров А. С. не був присутнім без поважних причин на робочому місті більше трьох годин. Даний факт підтверджено свідками та рапортом майстра зміни.
Роботодавець звільнив Сидорова А.С. з роботи згідно з законодавством
Сидоров звернувся до суду  з позовною заявою про поновлення його на роботі.
  • Як повинен вирішити справу суд?


VІІІ. При звільнені з роботи за власним бажанням робітник Іванов отримав в день звільнення трудову книжку та розрахунок за відпрацьований час.
 При ознайомленні з записами в трудовій книжці було внесено 8 заохочень та три стягнення.
Іванов з записами в трудовій книжці був не згідний. 
  • Прокоментуйте наступні дії Іванова. Що вноситься до трудової книжки згідно трудового законодавства?

 Література (основна та додаткова) Гавриш С.Б., Сутковий В.Л., Філіпенко Т.М. Правознавство (рівеньстандарту, академічнийрівень) (підручник). – К.: Генеза, 2010; 


Популярні дописи з цього блогу

Урок №31. Громадянська освіта. (група 21)

Школа - простір демократії План уроку:  1. Шкільна громада.  2. Взаємодія учнів, учителів, батьків, шкільної адміністрації в організації шкільного життя.  3. Врядування та управління школою.  4. Шкільне самоврядування (учнівське, вчительське, батьківське). 5. Принципи та цінності учнівського самоврядування.  6. Моделі учнівського самоврядування.  7. Школа і місцева громада. Наведіть приклади форм безпосередньої участі громадян у місцевому самоврядуванні.  Назвіть відомі вам органи учнівського самоврядування в школі. Чим вони займаються? Вивчення нового матеріалу Шкільна громада  – група учасників освітнього процесу, об’єднаних спільністю інтересів, що ставить перед собою певні спільні завдання, новий тип відносин, характерною рисою якого є взаємодія всіх його учасників заради досягнення спільної мети. Громадське самоврядування в закладах освіті  – це право учасників освітнього процесу колек...

Практичне заняття. Громадянська освіта. (група 21)

Практична робота "Створюємо шкільні правила разом" Шановні учні, ! Пропоную вам взяти участь у створенні Кодексу поведінки в нашому навчальному закладі. Запропонуйте свої правила  поведінки учнів під час уроків, перерв, заходів та на території школи  та варіанти покарань за їх порушення. 

Громадянська освіта.

Забезпечення народовладдя у демократичній державі Мета :    ознайомити учнів з поняттям народовладдя,    інститутів демократії, демократичних процедур, прямої та представницької демократії, опозиції, «більшості» та «меншості», розвивати вміння   за допомогою інститутів демократії та демократичних процедур. Актуалізація опорних знань. Демократія це?  Ознаки демократичного режиму.  Наведіть приклад безпосередньої демократії. Наведіть приклад представницької  демократії. Мотивація навчальної діяльності Вибори старости, що тут не так? - Головуючий на загальних зборах громади запропонував односельцям вибрати старосту громади і сказав, що це повинен бути громадянин N. (назвав ім’я свого приятеля). - Вибори старости громади відбулися через жеребкування. Старостою випадково став чоловік, який витягнув картку із позначкою «староста». - На виборах старости жінки мали по одному голосу, а чоловіки по два,...